Standardy ochrony małoletnich w firmie Kidstation Sp. z o.o.

Preambuła

Naczelna zasada dobra dziecka i ochrony jego praw stanową filar wszystkich działań pracowników i współpracowników firmy Kidstation Sp. z o.o.

„Celem nie jest wychowanie mistrza. Celem jest wychowanie ludzi kochających aktywne i kreatywne spędzanie czasu.

Od początku istnienia naszej firmy prowadzimy zajęcia dla dzieci, kierując się przekonaniem, że docenienie wysiłku dziecka wkładanego w dowolną aktywność jest ważniejsze niż osiągnięte rezultaty.

To definiuje nasz cel i misję, wychowanie ludzi kochających aktywne i kreatywne spędzanie czasu. Jeśli w przyszłości, któreś z nich, wybierze sport, sztukę, naukę, itp. jako ścieżkę zawodową, to nie tylko będziemy ich motywować i wspierać ale mamy pewność, że dzięki naszym sposobom nauczania bardzo dobrze opanują podstawy, które są kluczem do rozwoju na wyższych szczeblach dalszej kariery.”  – Marta Gapińska – pomysłodawczyni

W swojej pracy przeciwstawiamy się wszelkim formom krzywdzenia dzieci, a także podkreślamy podmiotowość dzieci, ich partycypację oraz prawo do samostanowienia. Każdy pracownik i współpracownik traktuje dziecko z szacunkiem oraz uwzględnia jego potrzeby.

Rozdział I

Podstawowe pojęcia

  • Dziecko – każda osoba do ukończenia 18 roku życia.
  • Kidstation – firma Kidstation Sp. z o.o.
  • Pracownik – każda osoba zatrudniona w firmie Kidstation Sp. z o.o. na podstawie umowy o pracę.
  • Współpracownik – każda osoba zatrudniona na podstawie umowy cywilnoprawnej a także inna osoba wykonująca działalność na rzecz firmy Kidstation, również w ramach praktyk, wolontariatu, itp.
  • Opiekun dziecka – osoba uprawniona do reprezentowania dziecka na mocy odpowiednich regulacji prawnych bądź orzeczenia sądu.
  • Zgoda opiekuna – zgoda oznacza co do zasady zgodę jednego opiekuna dziecka w bieżących, zwykłych sprawach dziecka oraz zgodę obojga opiekunów dziecka w istotnych sprawach dziecka; w braku porozumienia między opiekunami rozstrzyga sąd opiekuńczy.
  • Dane osobowe dziecka – wszelkie informacje umożliwiające identyfikację dziecka, w tym jego imię, nazwisko, płeć, wizerunek, wiek.
  • Krzywdzenie dziecka – wszystkie formy fizycznego i/lub emocjonalnego złego traktowania, zaniedbywania, wykorzystania seksualnego lub komercyjnego, doznane od osoby odpowiedzialnej za dziecko, której ono ufa lub która ma władzę nad nim, skutkujące faktyczną lub potencjalną krzywdą dziecka dla jego zdrowia, możliwości przetrwania, rozwoju albo godności, a także przemoc rówieśnicza.

Rozdział II

Standardy ochrony małoletnich

  1. Celem standardów ochrony małoletnich w Kidstation jest:
    1. zapobieganie łamaniu praw dziecka;
    1. zapewnienie poczucia bezpieczeństwa dzieciom;
    1. upowszechnianie działań na rzecz ochrony praw dziecka i promowanie kultury pracy opartej na prawach dziecka;
    1. zapewnienie, że wszyscy pracownicy i współpracownicy będą realizowali swoje działania z poszanowaniem praw dziecka;
    1. określenie zasad interwencji w przypadku podejrzenia krzywdzenia dziecka.
  2. Pracownicy i współpracownicy Kidstation realizując powyższe cele działają na podstawie obowiązującego prawa, przepisów wewnętrznych, swoich kompetencji oraz zasad współżycia społecznego. Pracownicy i współpracownicy Kidstation muszą być zawsze przygotowani do wyjaśnienia swoich działań.
  3. W związku z potrzebą wprowadzenia standardów ochrony małoletnich, ich realizacji oraz przeglądu i aktualizacji, w Kidstation powołuje się osobę odpowiedzialną za standardy ochrony małoletnich, do której zadań należy, w szczególności:
    1. wprowadzenie standardów ochrony małoletnich;
    1. upowszechnianie wiedzy o standardach ochrony małoletnich;
    1. przygotowanie pracowników i współpracowników Kidstation do stosowania standardów ochrony małoletnich oraz sposobu dokumentowania tej czynności;
    1. prowadzenie ewidencji pracowników i współpracowników Kidstation, którzy zapoznali się ze standardami ochrony małoletnich;
    1. koordynowanie działań edukacyjnych w zakresie stosowania standardów ochrony małoletnich oraz zapewnienie odpowiedniego przygotowania pracowników poprzez szkolenia;
    1. prowadzenie rejestru naruszeń standardów ochrony małoletnich i reagowanie na nie;
    1. proponowanie zmian w standardach ochrony małoletnich mających na celu skuteczną ochronę dzieci przez krzywdzeniem;
    1. podejmowanie innych działań wskazanych w standardach ochrony małoletnich.

Osobą odpowiedzialną za standardy ochrony małoletnich w Kidstation jest:

 Wiktoria Pawlak – wiktoria.pawlak@kidstation.pl

  • Osoba odpowiedzialna za standardy ochrony małoletnich organizuje szkolenie w zakresie wprowadzenia standardów ochrony małoletnich dla pracowników i współpracowników Kidstation.
  • Każdy nowy pracownik i współpracownik Kidstation uczestniczy w szkoleniu w zakresie standardów ochrony małoletnich.
  • Osoba odpowiedzialna za standardy ochrony małoletnich, raz na dwa lata, przeprowadza wśród pracowników oraz współpracowników Kidstation ewaluację poziomu znajomości i przestrzegania standardów ochrony małoletnich, a także określa potrzebę wprowadzonych zmian w przygotowanych standardach ochrony małoletnich i sporządza stosowny raport, który przekazuje zarządowi Kidstation.
  • Na podstawie otrzymanego raportu oraz rekomendacji, Zarząd Kidstation wprowadza do standardów ochrony małoletnich niezbędne zmiany i ogłasza nowe brzmienie standardów ochrony małoletnich.

Rozdział III

Rekrutacja pracowników i współpracowników

  1. W procesie rekrutacji Kidstation może wystąpić do kandydatki/kandydata o przedstawienie referencji z poprzednich miejsc pracy bądź współpracy lub wskazanie danych kontaktowych do tych miejsc w celu pozyskania referencji.
  2. Przed nawiązaniem stosunku pracy lub współpracy z daną osobą Kidstation ma obowiązek zrealizować obowiązki dotyczące sprawdzenia informacji dotyczących karalności danej osoby, wynikające z art. 21 ustawy z dnia z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich.
  3. Wszelkie dokumenty oraz oświadczenia zostają włączone do akt osobowych pracownika lub do innej dokumentacji dotyczącej współpracownika.

Rozdział IV

Zasady w kontaktach z małoletnimi

  1. We wszystkich działaniach pracowników i współpracowników priorytetem jest dobro dziecka i jak najlepsze zabezpieczenie interesów dziecka.
  2. W kontakcie z dzieckiem pracownicy i współpracownicy opierają się na poszanowaniu godności dziecka, jego podmiotowości i praw, ze szczególnym uwzględnieniem prawa do ochrony przed krzywdzeniem.
  3. Każdy pracownik i współpracownik ma obowiązek utrzymywania relacji z dzieckiem w sposób transparentny, jawny oraz profesjonalny. Każdy komunikat oraz działanie wobec dziecka musi być adekwatne do sytuacji, bezpieczne, uzasadnione a także sprawiedliwe wobec innych dzieci.
  4. Pracownicy i współpracownicy szanują każde dziecko bez względu na płeć, rasę, język, kolor skóry, religię, specjalne potrzeby, niepełnosprawność, orientacje seksualną, tożsamość płciową, przekonania polityczne, pochodzenie narodowe lub społeczne, przynależność do mniejszości narodowej, zdolności, status społeczny. Zakazana jest dyskryminacja w jakiejkolwiek formie.
  5. Pracownicy i współpracownicy respektują prawo dzieci do swobodnej wypowiedzi, swobody poszukiwania, otrzymywania i przekazywania informacji w formie ustnej, pisemnej bądź za pomocą druku, w formie artystycznej lub z wykorzystaniem każdego innego środka przekazu według wyboru dziecka. Przekazane informacje przyjmują z należytą uwagą, a dziecko wysłuchują z troską oraz uwzględniają jego potrzeby.
  6. Dziecko ma prawo do poufności ze strony pracowników i współpracowników Kidstation, chyba że dana informacja zagraża jego życiu, zdrowiu bądź jego interesom a dotrzymanie poufności wiąże się ze złamaniem prawa. Jeśli konieczne jest odstąpienie od zasady poufności, aby chronić dziecko, należy wyjaśnić mu to najszybciej jak to możliwe.
  7. Pracownik oraz współpracownik nie może ujawniać informacji wrażliwych dotyczących dziecka wobec osób nieuprawnionych, w tym wobec innych dzieci. Dotyczy to wizerunku dziecka, informacji o jego/jej sytuacji rodzinnej, ekonomicznej, medycznej, opiekuńczej i prawnej.
  8. Pracownicy i współpracownicy Kidstation nie mogą utrwalać wizerunku dziecka (filmowanie, nagrywanie głosu, fotografowanie) dla potrzeb prywatnych.
  9. Pracownicy i współpracownicy Kidstation w kontakcie z dzieckiem nie mogą:
    1. znieważać, zawstydzać, obrażać, krzyczeć, szarpać, popychać, zastraszać, grozić przymuszać lub poniżać dziecka ani w jakikolwiek sposób naruszać integralność fizyczną dziecka;
    1. dotykać dziecka w sposób nieprzyzwoity, niestosowany, przekraczający granice intymności dziecka;
    1. narażać dziecka na niebezpieczeństwo fizyczne lub emocjonalne;
    1. manipulować dzieckiem i wywierać na nie nieodpowiednią presję;
    1. proponować alkoholu, innych niedozwolonych substancji i wyrobów tytoniowych dziecku oraz używać ich w obecności dziecka;
    1. używać wulgarnych i niestosownych słów, gestów, żartów;
    1. używać obraźliwych uwag;
    1. wykorzystywać wobec dziecka relacji władzy;
    1. nawiązywać jakichkolwiek relacji seksualnych lub romantycznych z dziećmi (wypowiedzi, żarty, gesty, dowcipy, komentarze, propozycje o nieodpowiednym charakterze, udostępnianie pornografii i wszelkich innych treści i działań o charakterze seksualnym bez względu na ich formę).
  10. Kontakt fizyczny z dzieckiem musi być adekwatny do danej sytuacji, potrzeb dziecka a także odbywać się za zgodą dziecka. Kontakt fizyczny z dzieckiem nie może być ukrywany. Z każdego kontaktu fizycznego z dzieckiem, poza zwyczajowo przyjętymi, sporządza się niezwłocznie notatkę służbową i przekazuje osobie odpowiedzialnej za standardy ochrony małoletnich.

Dodatkowe informacje na temat sklepu internetowego:

17. Podczas przeglądania naszej witryny, będziemy zbierać następujące informacje:

– Przeglądane produkty: użyjemy tych informacji, aby na przykład pokazać ci ostatnio oglądane produkty
– Lokalizacja, adres IP i przeglądarka: użyjemy tych danych do oszacowania podatków i kosztów wysyłki
– Adres wysyłki: poprosimy cię o wpisanie adresu, abyśmy mogli na przykład oszacować koszty wysyłki przed złożeniem zamówienia i wysłać zamówienie!
– Będziemy również używać plików cookie do śledzenia zawartości koszyka podczas przeglądania naszej witryny.
18. Gdy kupujesz w naszym sklepie, poprosimy cię o podanie informacji zawierających imię i nazwisko, adresy płatności i wysyłki, e-mail, telefon, dane płatności lub karty i opcjonalne dane konta: nazwa użytkownika i hasło. Będziemy wykorzystywać te informacje w poniższych celach:
– Przesyłanie informacji o twoim koncie i zamówieniach
– Odpowiadanie na twoje zgłoszenia, w tym zwroty i reklamacje
– Procesowanie płatności i zapobieganie oszustwom
– Założenie konta w naszym sklepie
– Spełnienie zobowiązań prawnych, np. obliczania podatków
– Ulepszanie oferty sklepu
– Wysyłanie informacji marketingowych, jeśli zgodzisz się na ich otrzymywanie
– Jeśli utworzysz konto, zachowamy twoje imię i nazwisko, adres, e-mail oraz numer telefonu, które będą wykorzystane przy składaniu następnych zamówień.
19. Członkowie naszego zespołu mają dostęp do informacji, które nam podajesz. Np. administratorzy i obsługa sklepu mają dostęp do:
– Szczegóły zamówień, takie jak kupione pozycje, data zamówienia, adres wysyłki i
– Informacje o klientach, takie jak imię i nazwisko, adres e-mail i informacje dotyczące fakturowania i wysyłki.
Nasz zespół ma dostęp do tych informacji, aby obsługiwać zamówienia, zwroty oraz oferować wsparcie.
20. Udostępniamy informacje z podmiotami trzecimi, które pomagają nam procesować zamówienia i dostarczają usługi, np.: płatności
21. Akceptujemy płatności przez PayU. Podczas przetwarzania płatności niektóre z twoich danych zostaną przekazane firmie PayU, w tym informacje wymagane do przetworzenia lub obsługi płatności, takie jak wartość zamówienia i informacje rozliczeniowe.